Ανασκόπηση
Την Τετάρτη 12 Ιουλίου στη Σύρο πραγματοποιήθηκε με επιτυχία Aegean RoBoat Race, ο πρώτος Αγώνας Αυτόνομων Ρομποτικών Σκαφών τέτοιου είδους στην Ευρώπη. Ο διαγωνισμός διοργανώθηκε από το Εργαστήριο Ευφυών Συστημάτων Μεταφορών του Πανεπιστημίου Αιγαίου με την υποστήριξη του Ναυτικού Ομίλου Σύρου, του Ελληνικού Ινστιτούτο Ναυτικής Τεχνολογίας, του Δήμου Σύρου-Ερμούπολης, της UNESCO, του IEEE Oceanic Engineering Society και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και πολλών άλλων φορέων. Η δράση χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω των ερευνητικών έργων CREXDATA και RELAR.
Αυτός ο αγώνας είναι μια επιμορφωτική δράση που αποσκοπεί στην ανάδειξη, προβολή και επιβράβευση καινοτόμων ιδεών που θα χρησιμοποιηθούν στη ναυτιλία, ενώ ταυτόχρονα καλλιεργεί την ευγενή άμιλλα. Είναι μια καινοτόμα δράση που αναδεικνύει ικανότητες και δεξιότητες. Στόχοι της δραστηριότητας είναι η προαγωγή της καινοτομίας, της ναυτοσύνης και η προώθηση των τεχνολογικών εξελίξεων, υποκινώντας και τη συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα.
Οι φοιτητές σχεδίασαν και ανέπτυξαν αυτόνομα ρομποτικά σκάφη, τα οποία διαγωνίστηκαν σε πραγματικές συνθήκες στη θάλασσα σε αγώνες ταχύτητας, αντοχής και αποφυγής εμποδίων. Κατά τη διάρκεια των αγώνων οι ομάδες λαμβάνοντας συγκεκριμένες συντεταγμένες, προγραμμάτισαν τα σκάφη τους ώστε να επιτύχουν τους στόχους των δοκιμασιών. Η πρώτη δοκιμασία ήταν ένας αγώνας ταχύτητας, ένας αγώνας τριγώνου όπως στην ιστιοπλοΐα. Στόχος της δεύτερης δοκιμασίας ήταν η επίδειξη ενός επιτυχημένου συστήματος ασφαλούς πλεύσης, δηλαδή αποφυγής συγκρούσεων με τα υπόλοιπα σκάφη και εμποδίων (διάσπαρτες σημαδούρες), ενώ η τρίτη δοκιμασία είχε ως στόχο την ανάδειξη της αντοχής του σκάφους και των συστημάτων του για μακρινές πλεύσεις.
Η σχεδίαση και ανάπτυξη ενός αυτονόμου σκάφους αποτελεί ένα σύνθετο τεχνικό έργο με υψηλή πολυπλοκότητα. Οι παράγοντες που επηρεάζουν την κατασκευή́ του σκάφους, τόσο σε θέμα χρονοπρογραμματισμού και κόστους, όσο και σε θέμα ποιότητας υλικών, συστημάτων και αλγορίθμων, το καταστούν ένα εξαιρετικά πολύπλοκο έργο. Όπως είχε πει ο Πιέρ ντε Κουμπερντέν (αναβίωσης των Ολυμπιακών Αγώνων) «αξία είχε η συμμετοχή και όχι η νίκη».
Οι ομάδες συναγωνίστηκαν, δεν ανταγωνίστηκαν για να ολοκληρώσουν με επιτυχία τις δοκιμασίες. Στις τρεις πρώτες θέσεις, κατετάγησαν το σκάφος της ομάδας του τμήματος Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αιγαίου, το σκάφος του Τμήματος Μηχανικών Ηλεκτρονικών Υπολογιστών και Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και το σκάφος της ομάδας του Underwater Systems and Technology Laboratory του Πανεπιστήμιου του Πόρτο (Πορτογαλία).
Βίντεο
Αποτελέσματα
Team Name: | Country | Affiliation | Race 1 (Speed) | Race 2 (Collision Avoidance) | Race 3 (Endurance) | Position |
---|---|---|---|---|---|---|
ΠΣΠ | Greece | Merchant Marine Academy of Aspropyrgos & University of West Attica | DNS | DNS | DNS | DNS |
NHNEMIA | Greece | Merchant Marine Academy of Macedonia | DNF | DNF | DNF | DNF |
Tempest | Greece | University of West Attica | DNF | DNF | DNF | DNF |
Row-UOI-Boat | Greece | University of Ioannina, Computer Science & Engineering Department | 2 | 1 | 2 | 2 |
C.U.A.K. | Greece | DPSDE, University of the Aegean | 1 | 2 | 1 | 1 |
SETA | Portugal | Faculty of Engineering, University of Porto | 3 | 3 | 3 | 3 |
Team VNPC | Latvia | Riga Technical University | DNS | DNS | DNS | DNS |